
Методинавчанняповинні так гармонійнопоєднуватисяміж собою, щоб оптимально досягаласяєдністьміж словом, практичнимвиконанням ( дією) та наочністю. Це є основною умовоюефективноїорганізаціїнавчальногопроцесу.Кожен вчительпідбирає арсенал методів та шляхівнавчання, враховуючиособистісніособливості та пізнавальніможливостішколярів. Методинавчанняповинні так гармонійнопоєднуватисяміж собою, щоб оптимально досягаласяєдністьміж словом, практичнимвиконанням ( дією) та наочністю. Це є основною умовоюефективноїорганізаціїнавчальногопроцесу.
Існуютьосновніметоди та формироботивчителя математики за різнимикритеріями:
1. За способом організаціїдіяльностівчителя та школярів – бесіда, самостійнапраця.
2. В залежностівідджерелазнань – вербальніметоди ( розповідьматеріалу, робота з опорою на підручники); наочні ( використання демонстративного матеріалу, таблиць); практичні ( робота в зошитах, на дошці, моделюваннягеометричнихфігуртощо).
3. За способами організаціїнавчальноїдіяльності – роз’яснювальний ( наданнявчителемінформації для усвідомлення та запам’ятовуванняучнями); відтворювальний ( виконанняучнямизавдання за зразком); пошуковий ( учнісаміповиннізнайти шлях до розв’язаннязадачі); проблемний ( дефіцитзнаньусвідомлюється через поставлену проблему); дослідницький ( творчадіяльністьучнів).
Зрозуміло, що навчальнийпроцес — це комбінація і креативнепоєднанняусіхзазначенихметодівроботи. Лише їх застосування у комплексіможезабезпечитивиконання поставлених завдань кожного уроку.
Ефективність та зваженістьметодівнавчаннязабезпечується також засобаминавчання, такими, як підручники, робочі зошити, посібники, наочні відео- та аудіоматеріали. Використаннясерійноїнавчальноїлітератури одного видавництва чи автора (Мерзляк А.Г., Якір М.С. та ін..) значно полегшуєпланування та структуруваннянавчальногопроцесу.
Ефективністьметодівнавчаннядосягаєтьсялише в тому випадку, коли вони мають на меті не тількиздобуттяучнямизнань, але й забезпечують загально-особистісний розвиток кожноїдитини; надаютьможливістьнавчання та розвитку учням з різнимипізнавальнимиможливостями; сприяютьформуванню високого рівнясвідомості, самостійності, розвитку морально-естетичних та вольових якостей; забезпечуютьзасвоєннязнань у системі та взаємозв’язку з іншимидисциплінами. Таким чином, здійснюючипідбір комплексу методівнавчання, вчитель повинен враховувативікові, індивідуальні та типологічніособливостіучнів, а також дотримуватися принципу комплексностіметодів та засобівнавчання.